webcumulus

Inpro SABudownictwo mieszkaniowe



INPRO SA istnieje od 1987 roku i posiada pozycję jednej z najbardziej uznanych i liczących się firm deweloperskich w Polsce, szczególnie na rynku trójmiejskim. Dostosowanie oferty do wymagań klientów sprawiło, że Inpro znalazło się wśród czołowych deweloperów w Trójmieście ze względu na liczbę sprzedanych mieszkań. Rozpoczęta w 2002 roku współpraca z tym klientem zaowocowała m.in. aktualną wersją serwisu z roku 2013.

webdesign rwd cms seo pcc 3d

Wyzwanie

Serwis internetowy INPRO SA wymagał zarówno zmiany wyglądu jak i optymalizacji funkcjonalności. Główny nacisk przy projektowaniu serwisu położono na czytelne przedstawienie bardzo zróżnicowanej oferty dewelopera i uwzględnienie dynamiki sprzedaży przy jednoczesnym zadbaniu o jak najwyższą jakość i poprawność prezentowanych informacji. Równie ważnym aspektem było odciążenie pracowników Działu Sprzedaży od codziennej aktualizacji strony internetowej jak i też zwiększenie wygody i skrócenie czasu bezpośredniej obsługi Klienta.

Stworzony serwis internetowy w efekcie okazał się wielopłaszczyznowym systemem zwapniającym nie tylko komunikację z klientem, ale również objął takie aspekty jak synchronizacja oferty sprzedażowej z aplikacjami klasy CRM czy portalami rynku nieruchomości i serwisami ogłoszeniowymi. Zaprojektowane dodatkowo aplikacje intranetowe zapewniły komunikację oraz organizację pracy nie tylko Działu Sprzedaży ale też współpracującym kancelariom notarialnym oraz kierownikom budów. Cześć serwisu publikująca relacje inwestorskie oraz centrum prasowe zostało wydzielone zewnętrznej agencji odpowiedzialnej za relacje z mediami.

Projekt

Zaprojektowane z pieczołowitością responsywne wersje każdej podstrony serwisu zapewniły możliwość jednoczesnej publikacji tych samych treści co w wersji klasycznej, prezentowanej w dużych oknach przeglądarek komputerów stacjonarnych czy laptopów, przy dodatkowym zapewnieniu wygody obsługi. Nowością w stosunku do innych serwisów okazała się możliwość czytelnej publikacji szczegółowych planów inwestycji na małych ekranach telefonów.

Efekt

Już od pierwszych dni wdrożenia nowego serwisu odnotowaliśmy zwiększoną ilość odwiedzin za pomocną urządzeń mobilnych typu smartphone czy tabletów. Estetyka i czytelność prezentowanych treści zaowocowało również zwiększeniem zaangażowania użytkowników serwisu.

Firma INPRO SA zyskała nowy efektywny kanał komunikacji z klientem a serwis, dzięki wykonanej optymalizacji SEO, stal się bardziej widoczny i uzyskał polepszenie pozycji w wynikach wyszukiwarki google.pl

ZWIĘKSZENIE ZASIĘGU

Zwiększenie w ciągu roku o 57% ilości odwiedzin serwisu za pomocną urządzeń typu smartphone oraz o 18,5% dla tabletów.

Z co 30-tej wizyty na telefonie odnotowanej przed uruchomieniem nowego serwisu, po jego uruchomieniu notujemy już co 5-tą wizytę na tym urządzeniu.

40% więcej nowych użytkowników na telefonach (29% na tabletach) przy spadku ilości nowych użytkowników na urządzeniach typu desktop 20%.

ZWIĘKSZENIE KONWERSJI

130% więcej konwersji z urządzeń mobilnych. Zwiększenie o ponad 100% konwersji ważnych z punktu widzenia sprzedaży (ok. 100% na tabletach i 130% telefonach) uzyskane dzięki wykonaniu publikacji planów pełnej oferty mieszkań w indywidualnej formie dedykowanej na te urządzenia.

Zwiększenie do 73% konwersji z kampanii PCC przy średniej wartości wynoszącej 18%.

ZWIĘKSZENIE ZAANGAŻOWANIA

Pozyskanie w ciągu roku o 46% więcej zapisów do newslettera tylko za pomocą dostępnych na stronie nowych formularzy kontaktowych.

Wydłużeniu czasu trwania wizyty o 17% (12% na mobile, 22% na tabletach) uzyskane dzięki czytelnej nawigacji w serwisie oraz obszerniejszej publikacji treści.

KOMUNIKACJA Z KLIENTEM

Nowoczesność i przejrzystość prezentacji

Głównym założeniem projektu było przeniesienie ciężaru komunikacji ze słowa na obraz. Duży nacisk położony został na wykorzystanie wysokiej jakości wykonanego fotograficznego który znacząco przyczynił do uzyskania założonego efektu a wraz z oszczędną i estetyczną oprawą graficzną pozwolił nadać serwisowi nowoczesny wygląd.

RESPONSYWNA FILOZOFIA SERWISU

Zaprojektowane z pieczołowitością responsywne wersje każdej podstrony serwisu zapewniły możliwość jednoczesnej publikacji tych samych treści co w wersji klasycznej, prezentowanej w dużych oknach przeglądarek komputerów stacjonarnych czy laptopów, przy dodatkowym zapewnieniu wygody obsługi.

ZAUTOMATYZOWANA PUBLIKACJA PROMOCJI

Zastosowano elastyczny system dostosowujący się do aktualnej polityki sprzedażowej i pozwalający na zarządzanie nie tylko aktualnymi promocjami cenowymi, ale też na obsługę dowolnych promocji i programów sprzedażowych w tym m.in. wyselekcjonowania oferty spełniającej wymogi rządowego programu dofinansowań "Mieszkania dla Młodych".

Landing page dla kampanii PCC

Stworzona dynamicznie generowana podstrona zawierająca aktualne promocje nie tylko zwiększyła atrakcyjność serwisu w oczach użytkowników, ale też przejęła na siebie część ruchu sieciowego pozyskanego z kampanii PCC, co pomogło zwiększyć konwersje.

Formularze kontaktowe, powiadomienia

W projekcie uwzględniono zastosowanie zarówno rozbudowanych formularzy które prezentowane są na odrębnych podstronach, jak i kompaktowego elementu “Zapytaj”, który połączył wygodę i funkcjonalność, a dodatkowo pozwolił na skrócenie czasu potrzebnego na wysłanie wiadomości. Zrezygnowaliśmy z niektórych pół z formularza np. definiujących zakres oferty, czy nazwy inwestycji a dane, zebrane na podstawie ścieżki wizyty, pobieramy automatycznie i wysyłamy wraz ze zgłoszeniem.

INTERAKTYWNE PLANY

Połączone z bazą danych oferty mieszkaniowej

Nowością w stosunku do innych serwisów okazała się możliwość czytelnej publikacji szczegółowych planów inwestycji na małych ekranach telefonów. Dodano również możliwość obejrzenia takich szczegółowych jak aranżacja pomieszczeń po skorzystaniu z opcji powiększenia. W formie interaktywne legendy na planach prezentowane są również elementy zaprojektowanego otoczenia inwestycji.

Technologia w której wykonano interaktywne plany pozwala na ich publikacje również na urządzeniach wyposażonych w system iOS czy Android.

Wzbogacenie prezentacji o dodatkowe dane

Aby w pełni móc wykorzystać możliwości wdrożonej wyszukiwarki mieszkań konieczne okazało się wzbogacenie danych przesyłanych z Działu Sprzedaży o pakiet szczegółowych informacji o lokalach (w tym powierzchnie poszczególnych pomieszczeń, typy balkonów, tarasów, logii, kierunki nasłonecznienia lokali). Realizacja tej publikacji mogła być wykonana niezależnie od ograniczeń jakie w tym przypadku stawiał wdrożony już wcześniej system CRM.

MAPY Google

Wygodne zapoznanie się ze szczegółami lokalizacji inwestycji wraz z uwzględnieniem znajdujących się w sąsiedztwie obiektów takich jak szkoły, kościoły lub przystanki komunikacji miejskiej zrealizowaliśmy z wykorzystaniem serwisu Mapy Google.
Możliwość określania dystansu oraz czasu dojazdu do inwestycji stosowaną na urządzeniach mobilnych udostępniliśmy również bezpośrednio na stronie internetowej pozostawiając automatyczną funkcja nawigacji na do wykorzystania urządzeniach wyposażonych w GPS.

ANIMOWANE MAPY LOKALIZAJI

Lokalizacja jest jednym z najważniejszych atutów inwestycji deweloperskich dlatego nie poprzestaliśmy w tym przypadku tylko na wykorzystaniu sprawdzonych już rozwiązań z użyciem map Google.

Mapy wykonane w grafice wektorowej pozwalającej na ich dowolne skalowanie i dostosowanie do aktualnej wielkości ekranu dowolnego urządzenia jak również powiększanie i uzyskanie szczegółowego widoku. Niosące dużą ilość dodatkowych, czytelnych informacji dzięki wykorzystaniu interaktywnej legendy jednocześnie zachowujące na telefonach i tabletach pełen zakres funkcjonalności prezentacji jaki dostępny jest dla urządzeń typu desktop.

WYSZUKIWARKA

Indywidualnie dopasowana do potrzeb prezentacji oferty

Dzięki odpowiedniej konfiguracji wyszukiwarki mieszkań, podziale jej na odrębne sekcje obejmujące ofertę mieszkań, domów oraz lokali usługowych oraz wdrożeniu tylko podstawowych kryteriów wyszukiwania, uzyskaliśmy prostą formę tego elementu. Wyszukiwarka została dodatkowo wzbogacona o nasze autorskie rozwiązanie wyboru cech mieszkań jak i ich kierunku nasłonecznienia.

PERSONALIZACJA OFERTY

Możliwość wygodnego i zarazem intuicyjnego przeglądania aktualnej oferty dewelopera jest jednym z najwyższych priorytetów projektantów strony internetowej. Dlatego warto zwrócić uwagę na unikalną na polskim rynku funkcjonalność wyszukiwarki mieszkań jaką jest możliwość dodatkowej filtracji, sortowania czy usuwania niechcianych propozycji. Lista z wynikami może być szybko przesłana na adres mailowy, co pozwala na wygodne zapamiętanie swoich wyborów, czy podzielenie się propozycjami z innymi osobami.

SYNCHRONIZACJA DANYCH Z CRM

Ze względu na ilość prowadzonych inwestycji i rozległy przedział czasowy między ich wprowadzaniem do sprzedaży zastaliśmy rozproszoną architekturę systemu informatycznego. Koniecznym okazało się uwzględnienie w synchronizacji danych pochodzących z dwóch odrębnych systemów sprzedażowych - starszej wersji aplikacji typu CRM oraz nowoczesnego rozwiązania ERP dedykowanego dla tego dewelopera.

W aktualnej ofercie miały też zostać pokazane mieszkania z zakończonych już inwestycji, których nie było w żadnym z w.w. systemów - tutaj z pomocą przyszedł nasz dedykowany moduł CMS Oferta dewelopera, który pozwolił na połączenie tych trzech źródeł danych i dodatkową edycję już bezpośrednio z poziomu panelu zarządzania stroną.

EKSPORT DO SERWISÓW

Ze względu na różny zakres umów partnerskich podpisanych z serwisami ogłoszeniowymi koniecznym okazała się możliwość odrębnego definiowania zakresu wysyłanych inwestycji dla każdego z tych serwisów. Dodatkowo eksportowane dane zostały wzbogacone o szczegółowe informacje, których nie można było uzyskać z systemu ERP dewelopera, dotyczące zarówno inwestycji jak i odrębnych lokali.



AUTORSKI SYSTEM CMS

Dedykowane oprogramowanie dla firm deweloperskich

Aktualizacja treści serwisu została zrealizowana za pomocną naszego autorskiego systemu CMS HOMEdeweloper będącego dedykowanym oprogramowaniem dla firm deweloperskich.

Ta intuicyjna aplikacja pozwoliła nie tylko w łatwy sposób zmodyfikować publikowane już treści, ale też na dowolną rozbudowę struktury serwisu już po jego uruchomieniu. Zapewniła również możliwość zarządzania aktualną ofertą sprzedaży uwzględniając zarówno stany mieszkań jak i indywidualnie określane statusy sprzedaży dla poszczególnych budynków czy etapów realizacji inwestycji.

DZIENNIK BUDOWY

Z entuzjazmem został przyjęty moduł CMS Galerie który już w pierwszych dniach edycji strony został doceniony za usprawnienie tak częstych i zazwyczaj pracochłonnych prac jak aktualizacja zdjęć dziennika budowy.

Dedykowany moduł CMS do aktualizacji galerii zdjęć, wizualizacji czy dziennika budowy skraca czas koniecznej edycji do kilku minut. Dzięki automatycznemu pomniejszaniu zdjęć oraz generowaniu miniaturek nie jest potrzebne używanie dodatkowego programu graficznego a publikacja zdjęć jest możliwa bezpośrednio z kart pamięci aparatu.

MAPY LOKALIZACJI

Dedykowany moduł CMS do tworzenia map z wykorzystaniem silnika aplikacji Google Maps umożliwiający łatwe definiowanie współrzędnych inwestycji oraz lokalizacji atrakcyjnych obiektów w jej sąsiedztwie z uwzględnieniem grupowania w odpowiednie kategorie.

Markery na mapie publikowane są w oparciu o zestaw gotowych piktogramów jednak z zachowaniem indywidualnej stylistyki serwisu.

ZARZĄDZANIE INWESTYCJAMI

Moduł CMS Oferta Dewelopera stworzony do zarządzania w jednym miejscu wszystkimi najważniejszymi informacjami o inwestycjach znajdujących się zarówno w aktualnej ofercie jak i tymi których sprzedaż została już zakończona.

PROMOCJE

Moduł CMS Promocje do zarządzanie nie tylko promocjami cenowymi, ale też do obsługi dowolnych promocji sprzedażowych i programów typu Mieszkania dla Młodych.

SYSTEM MAILINGOWY

Moduł CMS Biuletyn informacyjny - rozbudowany system mailingowy przypisujący automatycznie klientów do wskazanych inwestycji z aktualnej oferty lub do modeli ofert.

Zainteresowany?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?