webcumulus

MartPowierzchnie komercyjne na wynajem



Grupa Inwestycyjna MART zajmuje się kompleksowym zarządzaniem oraz wynajmem lokali użytkowych dla biznesowych najemców. W swojej ofercie posiada biura, które łączą najwyższy standard i doskonałą lokalizacją. Biurowce Ka5 oraz HAXO to nieliczne, nowoczesne biurowce położone w centrum miasta i spełniające oczekiwania klientów, dla których lokal biurowy w Centrum Gdańska jest istotnym elementem strategii firmy.

webdesign rwd cms homedeweloper seo pcc 3d

Wyzwanie

Nowa witryna internetowa Grupy Inwestycyjnej MART miała realizować przede wszystkim cel sprzedażowy jakim było pozyskanie nowych najemców na zwolnioną przestrzeń biurową. Ze względu na długą obecność oferty na rynku i stale rosnącą konkurencję postawiono na odświeżeniu wizerunku biurowców, unowocześnienie serwisu i wzmocnienie rozpoznawalności marki i obecności serwisu w Internecie.

Nowe formy prezentacji nie tylko miały przyczynić się do powstania czytelniejszej i bardziej atrakcyjnej strony internetowej, ale także budować wizerunek firmy oraz biurowców. Jedną z ważnych przyczyn realizacji nowego serwisu była też konieczność zmiany szaty graficznej.

Projekt

Elementami wzbogacającymi nie tylko treść, ale także stronę wizualną witryny stały się nowe formy prezentacji biurowców uruchomione w oparciu o wykonane wizualizacje 3D. Elementy ta jak i tez mapy lokalizacji uznane jako najważniejsze nośniki informacji sprzedażowej pozwoliły też na przeniesienie ciężaru komunikacji ze słowa pisanego na obraz.

Efekt

Wynajęcie 85% powierzchni w ciągu 3 miesięcy od uruchomienia serwisu zaskutkowało wyciszeniem kampanii jeszcze przed wcześniej planowanym terminem jej zakończenia.

ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Wynajęcie 85% powierzchni w ciągu 3 miesięcy od uruchomienia serwisu zaskutkowało wyciszeniem kampanii jeszcze przed wcześniej planowanym terminem jej zakończenia.

Pozyskanych ok. 6 tys. wizyt w czasie 3 miesięcy w ramach kampanii PPC przy wysokim CTR na poziomie 4,2%.

O 370% zwiększony ruch w serwisie przy zachowaniu tego samego poziomu zaangażowania użytkownika - średni czas spędzony na stronie, w przypadku odesłań z PCC większy prawie o 5%.

ZWIĘKSZENIE ZAANGAŻOWANIA

O 79,9% zwiększony średni czas trwania wizyt.

O 376% zwiększony średni czas trwania wizyt na urządzeniach mobilnych uzyskany dzięki pieczołowicie zaprojektowanym responsywnym wersjom serwisu pozwalających na pełna prezentację treści na tych urządzanych.

19% więcej powracających użytkowników.

ZWIĘKSZENIE WIDOCZNOŚCI

W efekcie prowadzonych optymalizacji SEO zauważono uzyskanie zwiększonego ruchu na stornie pozyskanego zarówno na krótkie frazy bezpośrednio związane z ofertą jak i na dłuższe zapytania tzw. long tail.

Uzyskane wyniki potwierdziły też tendencję wzrostową ilości zapytań kierowanych za pomocą urządzeń mobilnych. W tym przypadku wzrosty ilości sesji wyniosły odpowiednio 362 i 280% na tabletach i smartphonach.

CZYTELNA OFERTA

Nowe formy komunikacji z klientem

Głównym założeniem przy realizacji projektu było ułatwienie potencjalnemu klientowi jak najszybszej weryfikacji aktualnej oferty. Jako cel realizacji postawiliśmy sobie przeprojektowanie struktury serwisu umożliwiające zarówno zbiorczą jak i indywidualną prezentację oferty biurowców. Udało się również skrócić ścieżkę wizyty.

Landing page dla kampanii PCC

Na potrzebę realizowanych kampanii internatowych wykonane zostały podstrony typu landing page. Podstrony te zawierają zarówno treść jak i wybór lokali najlepiej dopasowanych do potrzeb odpowiedniej grupy zawodowej do której kierowane były poszczególne akcje reklamowe. Strony te, zintegrowana z systemem CMS, zostały wykorzystywane jako strony docelowe kampanii PCC, a ich konstrukcja znacząco podniosła współczynnik konwersji.

PROŚCIEJ CZYLI SZYBCIEJ

W projekcie zastosowano uproszczoną wersję formularzy kontaktowych usprawniających kontakt z klientem. Dostępne bezpośrednio przy planach i tabeli z listą dostępnych biur, skrócony do minimum, przekazują do Działu Sprzedaż informację o lokalu jakim zainteresował się klient. Formularze użyte w serwisie przekazują informacje pozwalające na określenie źródła pozyskanego kontaktu/leada i służą jako narzędzie weryfikujące konwersje kampanii reklamowych.

RESPONSYWNA FILOZOFIA SERWISU

Zaprojektowane z pieczołowitością responsywne wersje każdej podstrony serwisu zapewniły możliwość jednoczesnej publikacji tych samych treści co w wersji klasycznej, prezentowanej w dużych oknach przeglądarek komputerów stacjonarnych czy laptopów, przy dodatkowym zapewnieniu wygody obsługi.

INTERAKTYWNE PLANY

Połączone z bazą danych oferty mieszkaniowej

Nowością w stosunku do innych serwisów okazała się możliwość czytelnej publikacji trójwymiarowych rzutów biurowców na małych ekranach telefonów. Technologia w której wykonano interaktywne plany pozwala na ich publikacje również na urządzeniach wyposażonych w system iOS czy Android.

MODELOWANIE I WIZUALIZACJE 3D

Elementami wzbogacającymi nie tylko treść, ale także stronę wizualną witryny stała się nowa forma prezentacji biurowców uruchomione w oparciu o wykonane dla Klienta trójwymiarowe modele. Wizualizacje askonometryczne biurowców zostały połączone z mechanizmem publikującym plany inwestycji, aktualną bazą danych sprzedaży oaz wzbogacone o możliwość powiększeń jak i legendę w formie dynamiczne opisów.

MAPY LOKALIZACJI

Lokalizacja jest jednym z najważniejszych atutów biurowców dlatego priorytetem było umożliwienie użytkownikom serwisu zapoznanie się ze atrybutami lokalizacji. Z racji dużej ilości znajdujących się w sąsiedztwie obiektów takich jak urzędy, banki, hotele lub elementy komunikacji miejskiej zapewniliśmy możliwość grupowania tych obiektów w odpowiednie kategorie tak aby zwiększyć czytelność mapy.

Udostępniliśmy również bezpośrednio na stronie internetowej Możliwość określania dystansu oraz czasu dojazdu do biurowców, a w przypadku urządzeniach wyposażonych w GPS. zapewniliśmy integrację z funkcjami nawigacji.

POZYCJONOWANIE

Optymalizacja SEO

W efekcie prowadzonej optymalizacji w organicznych wynikach wyszukiwarki google.pl zauważono uzyskanie zwiększonego ruchu na stornie pozyskanego zarówno na krótkie frazy bezpośrednio związane z ofertą wynajmu powierzchni biurowych jak i na dłuższe zapytania tzw. long tail.

Już po 4 w pierwszych miesiącach prowadzanych prac odnotowaliśmy zwiększenie ruchu o 133% przy zachowaniu analogicznego poziomu zaangażowania użytkownika i średniego czasu wizyty na stronie.

Uzyskane wyniki potwierdziły też tendencję wzrostową ilości zapytań kierowanych za pomocą urządzeń mobilnych. W tym przypadku wzrosty ilości sesji wyniosły odpowiednio 362 i 280% na tabletach i smartphonach.

MINI WYSZUKIWARKA

W pełni dostosowana do założeń wdrożenia

Dzięki odpowiedniej konfiguracji gotowego elementu jakim jest wyszukiwarka mieszkań dostosowaliśmy ten element do potrzeb sprzedaży, a raczej wynajmu, powierzchni biurowych. Ostatecznie prezentacja przyjęła formę prostych tabel z listą ofert których zawartość była zależna od miejsca publikacji tabeli zgodnie z oczekiwaniami Działu Sprzedaży.

Z entuzjazmem została odebrana możliwość współdzielenia listy ofert między użytkownikami serwisu i ten element znalazł zastosowanie w projekcie.

Ciekawym i skutecznym rozwiązaniem okazał się też zaprojektowany element minimalistycznej wyszukiwarki znajdujący się na głównej stronie serwisu. Jego prosta budowa pozwala dotrzeć do wybranej przez użytkownika oferty w jednym kroku.



AUTORSKI SYSTEM CMS

Dedykowane oprogramowanie dla firm deweloperskich

Aktualizacja treści serwisu została zrealizowana za pomocną naszego autorskiego systemu CMS HOMEdeweloper będącego dedykowanym oprogramowaniem dla firm deweloperskich.

Ta intuicyjna aplikacja pozwoliła nie tylko w łatwy sposób zmodyfikować publikowane już treści, ale też na dowolną rozbudowę struktury serwisu już po jego uruchomieniu. Zapewniła również możliwość zarządzania aktualną ofertą sprzedaży uwzględniając zarówno stany mieszkań jak i indywidualnie określane statusy sprzedaży dla poszczególnych budynków czy etapów realizacji inwestycji.

ZARZĄDZANIE OFERTĄ NAJMU

Moduł CMS Oferta Dewelopera stworzony do zarządzania w wszystkimi najważniejszymi informacjami o inwestycjach znajdujących się w aktualnej ofercie został z powodzeniem dostosowany do potrzeb sprzedażowych funkcjonujących inaczej niż w przypadku branży deweloperskiej. Dzięki wykorzystaniu naszego autorskiego rozwiązania nadawani cech ofertom w łatwy sposób poszczególne lokale biurowe zostały przypisane do konkretnych grup potencjalnych klientów. Element ten został też wykorzystany przy automatycznej prezentacji oferty na podstronach landing page zawierających tylko wyselekcjonowaną ofertę najmu uwzględniającą potrzeby końcowego klienta.

Formularze kontaktowe, powiadomienia

W projekcie uwzględniono zastosowanie zarówno rozbudowanych formularzy które prezentowane są na odrębnych podstronach, jak i kompaktowego elementu “Zapytaj”, który połączył wygodę i funkcjonalność, a dodatkowo pozwolił na skrócenie czasu potrzebnego na wysłanie wiadomości. Zrezygnowaliśmy z niektórych pół z formularza np. definiujących zakres oferty, czy nazwy inwestycji a dane, zebrane na podstawie ścieżki wizyty, pobieramy automatycznie i wysyłamy wraz ze zgłoszeniem.

Zainteresowany?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?